Aaaah summer's coming! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Andrea Hermans - WaarBenJij.nu Aaaah summer's coming! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Andrea Hermans - WaarBenJij.nu

Aaaah summer's coming!

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

14 Mei 2010 | Finland, Jyväskylä

Donderdag.
Als ik opsta en mijn masker van mijn ogen haal wordt ik verblind door de zon. Zo leer je toch snel dat je daarmee op moet passen. Mooi! Een lekker zonnig dagje, dan kan ik eens gaan wandelen. Gisteren was het ook al zo'n mooi weer en het lijkt echt alsof de natuur binnen een dag groen is geworden! Vol enthousiasme stap ik de douche in. Als ik de douche uitkom blijkt de zon echter niet meer te zien te zijn. Hij zal daar vast wel ergens zitten achter al die wolken die ineens zijn komen opdraven. Toch besluit ik dan maar om voor een korte wandeling te gaan. Buiten is het lang niet zo koud als ik dacht. Het voelt zelfs een beetje benauwd. Ik maak een rondje door ylämyllyjärvi waar ik zowaar twee enthousiaste vogelspotters tegenkom, camera met überlens en al. De vogels hoor je dan ook overal. Ik vraag me toch af hoe dat dan werkt als het de hele nacht licht is. Houden die vogels dan nooit op? Het is hemelvaart en vrij rustig op de straten. Heerlijk! Als ik alweer op de terugweg ben zie ik ineens een klein beestje over de straat hobbelen. Het ging vrij snel dus rende ik er naartoe. Het bleek een egel te zijn. Die had ik dus nog nooit in het echt gezien. Niet levend tenminste! Superleuk!
’s Avonds was het feestje van Devon. Ik had hem gezegd dat ik zou komen, maar had er eigenlijk helemaal geen zin in. Bovendien waren bijna alle mensen met wie ik meer omga ergens in Stockholm of Turku. Jaleh ging wel, dus ben ik ook maar richting Ristonmaa gelopen. Natuurlijk is het B-gebouw, waar het feestje was, het laatste gebouw waar ik ga kijken. Het is nog niet zo heel druk en het is vol met mensen die ik eigenlijk helemaal niet ken. Tegen 12 uur kwamen de meeste exchange studenten pas aanzetten. Opeens komt er een jongen naar me toe die me een beetje raar aankijkt. Ik keek dus nog raarder terug. Ineens drong het tot me door: het is die jongen met wie ik in Tampere gesproken heb toen ik op de bus naar het vliegveld stond te wachten. Die jongen kwam uit Jyväskylä en heette ook Andrea. Ik begon wederom, dat hadden we in Tampere ook gedaan na alle toevallige overeenkomsten, kei hard te lachen. Wat een toeval dat ik hem nog een keer tegenkwam.

Ik wil jullie allemaal ook nog even lekker maken, want vandaag stond ik op en was de zon weer helemaal terug. 25 graden! Kijk, daar doen we het voor!

  • 14 Mei 2010 - 14:01

    Lia:

    Let je even niet op, is het daar ineens 25 graden!! :S:S ik maar denken dat het koud is in finland...

  • 14 Mei 2010 - 16:03

    Mama:

    Stikjaloers!! Wij hebben de winterjas weer uit de kast gehaald.

  • 15 Mei 2010 - 16:54

    Opa En Oma:


    Stuur eens wat van de zon richting Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 43492

Voorgaande reizen:

06 Januari 2010 - 26 Juni 2010

Up north

31 Juli 2009 - 04 Januari 2010

South African days

Landen bezocht: