Zonovergoten Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Andrea Hermans - WaarBenJij.nu Zonovergoten Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Andrea Hermans - WaarBenJij.nu

Zonovergoten Turku

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

15 Mei 2010 | Finland, Turku

Net als ik me er helemaal voor inzet om mijn laatste project af te ronden, blijkt dat de studio (die ik toch echt nodig heb) een hele week geboekt is. Balen. Een aantal dagen heb ik me al zitten vervelen, dus het werd eens tijd om iets nuttigs te gaan doen. Turku dus! Turku wordt gepromoot als dé plek om naartoe te gaan om jezelf even helemaal te ontspannen. Voornamelijk ook omdat je vanuit Turku goed naar de Alandeilanden kunt. Turku is een stadje dat iets ten westen van Helsinki ligt, precies aan de zee. Het is het oudste stadje van Finland en men spreekt hier vooral Zweeds. Verder ligt er een hele eilandengroep vlakbij. De moeite waard om eens een kijkje te gaan nemen dacht ik.
Na 3,5 uur treinen kom ik dan eindelijk aan. Het zonnetje lacht me ook in Turku toe en ik zweet me al meteen kapot in mijn lange broek. Toch jammer dat ik vooral winterkleren meegenomen heb! Turku ziet er verder heel uitnodigend uit. Er zijn een hele hoop winkels en ontiegelijk veel Hesburgers (de Finse concurrent van McDonald's). Verder loopt er een rivier midden door de stad en is er een hele straat vol terrasjes. Vandaag heb ik alleen nog maar wat rondgelopen. Overal waar ik keek lagen mensen op het gras. Je kon ook helemaal langs de rivier tot aan de haven lopen. Er lagen veel schepen aan de kade, waarvan er een aantal ook cafétjes waren. Heel erg leuk! Ik heb vooral van de zon genoten. Morgen wordt een dagje cultuur en maandag een dagje natuur. Dat hoop ik dan tenminste. Je hoort het wel! Foto's komen pas als ik weer thuis ben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 43505

Voorgaande reizen:

06 Januari 2010 - 26 Juni 2010

Up north

31 Juli 2009 - 04 Januari 2010

South African days

Landen bezocht: