waaaahaha - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Andrea Hermans - WaarBenJij.nu waaaahaha - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Andrea Hermans - WaarBenJij.nu

waaaahaha

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

21 Februari 2010 | Finland, Jyväskylä

Aangezien er veel gevraagd wordt naar mijn snowboardkunsten zal ik daar maar eens over schrijven. Na mijn eerste les heb ik veel geoefend. Na een tijdje kon ik zowaar een bochtje maken. Weer wat later ging ook het bochtje terug goed en de laatste tijd ben ik eigenlijk niet meer gevallen. Laatst was mijn huisgenootje toevallig ook op de piste en maakte een opmerking: "wow. ik wist niet dat je het ook echt kon. ik dacht dat je nog wel heel wiebelig zou zijn!" Nee... het gaat inderdaad al heel aardig. Voor vandaag had ik dus maar een lesje geboekt. Vanmorgen wordt ik wakker, kijk uit het raam: NEEEE! Het sneeuwde echt ontzettend hard en er was ook nog eens een naar windje bij, iets wat hier niet zoveel voor komt. Ik had al geboekt dus ging toch maar op weg. Daar aangekomen is het vrij uitgestorven. Een paar mensen zijn op de pistes te vinden. Ik vroeg aan de instructrice of ik al een stapje hoger kon. Ze zei dat we het wel konden proberen. Eerst gingen we nog eens naar de kinderpiste en liet ik zien wat ik geleerd had. Haar eerste reactie was al 'jij bent te goed'. Mijn techniek zag er goed uit, dus gingen we de echte piste op. Ik was dus nog nooit in een skilift geweest. Hier was het een ding dat je tussen je benen moest steken, maar dat wist ik dus al niet. De instructrice greep de lift vast en hielp me erin/aan/tussen. Zo werkt dat dus! Het kunstje is dan om dat ding weer tussen je benen uit te krijgen ald je eraf wil. Halverwege de piste probeerden we eerst te spinnen: een heel rondje draaien met je snowboard. Daarna gingen we zigzaggend naar beneden. We zijn nog een keer gegaan en daarna zijn we helemaal naar boven gegaan. Het uitzicht schijnt daar dus echt geweldig te zijn, maar natuurlijk zag ik daar helemaal niets van! Het sneeuwde zo erg en was helemaal grijs. Je zag eigenlijk geen hand voor ogen. Maarja... je moet toch in alle omstandigheden leren snowboarden! De conclusie van de instructice was 'je hebt gewoon talent. je leert heel snel' waaahahaha. Wie had dat nou ooit gedacht! Ze zei dat ik de volgende keer maar een instructeur moest vragen die echt in snowboarden gespecialeerd was, want zij was een soort van all-rounder die vooral beginners les geeft. Nou... ik dacht toch ook echt dat ik een beginner was. De hoge, steile hellingen en ik moeten wel nog even vriendjes worden, want daarboven verdwijnt mijn techniek toch nog af en toe. Dan vind ik het toch een beetje eng! Maargoed, komende week ga ik toch maar een helm, skibril en polsbescherming kopen zodat ik er helemaal tegenaan kan! Zodra ik dan vriendschap heb gesloten met de piste neem ik wellicht nog een lesje. Mag de ervaren snowboardinstructeur me dan laten zien hoe je moet springen!

  • 21 Februari 2010 - 11:40

    Loes Van Hoek:

    JALOEEEERS!!! haha

  • 21 Februari 2010 - 12:26

    Tonneke:

    dus jij over een maand kan jij ook mee doen aan de snowboard cross, dat is echt gaaf...
    x

  • 22 Februari 2010 - 09:17

    Lia:

    Dre, had jij niet in Vancouver moeten zijn nu?? :)

  • 22 Februari 2010 - 12:27

    Hanny Jagers:

    Andrea, super.

    Dit moet je uitbuiten, nooit meer zoveel kans om het goed te leren.
    Neem lessen.
    Denk ik net als fietsen, als je het eenmaal goed kan verleer je het nooit meer.

    En vooral geniet ervan om met die snelheid van een berg af te komen.

    groetjes Hanny

  • 27 Februari 2010 - 08:30

    Marianne:

    Heej Dre,

    Wooow, wie weet ben jij het nieuwe grote Nederlandse talent, de opvolgster van Nicolien Sauerbreij!

    Eej houdoe hè!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 43502

Voorgaande reizen:

06 Januari 2010 - 26 Juni 2010

Up north

31 Juli 2009 - 04 Januari 2010

South African days

Landen bezocht: