een ijzig reisje - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Andrea Hermans - WaarBenJij.nu een ijzig reisje - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Andrea Hermans - WaarBenJij.nu

een ijzig reisje

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

08 Maart 2010 | Finland, Jyväskylä

Zo! Ik ben inmiddels weer thuis. Met de grote Viking Lines boot ging ik van Tallinn naar Helsinki. De reis duurt maar zo'n 2,5 uur. Schokkerig begon de boot te varen. De zee was nog helemaal bevroren. Elke keer worden de ijsschotjes losgebroken door de schepen maar dan vriest alles 's nachts weer aan elkaar. Je hoorde de glazen gewoon rinkelen! Wat ik niet verwacht had was dat de hele zee gewoon bevroren was. OK, bij een noordpool verwacht je dat, maar bij dit stukje zee? Af en toe was er wat water om doorheen te varen, maar het meeste was toch echt ijs. Het zag er wel supermooi uit. Een beetje zoals het hele droge zand in Namibië, maar dan van ijs. Over twee uitersten gesproken. Het was wel supergaaf om eens op zo'n boot te zijn.
En ja... vandaag is de vakantie dan weer over. Eigenlijk zou ik naar school moeten. Maar toen kregen we ineens een mailtje dat de les niet doorging en dat we in plaats daarvan een essay moeten schrijven. Deze maandag en volgende maandag dus geen les! Kan ik de vakantie toch nog een dagje rekken!

Zie hieronder nog een aantal foto's uit de Baltische staten.

• 08 Maart 2010 - 17:52

Loes Van Hoek:

Woohw, mooie foto's hey! Zag er ook nog wat meer of je facebook. Klinkt allemaal weer heel goed zo. Ben je de sneeuw nog niet ontzettend beu? Ik heb het hier toch echt helemaal gehad, viel er vandaag gewoon weer sneeuw. Gelukkig is het ook al weer weg!!
    Is het nog goed vol te houden, ook zo in je eentje? Mis je wel op school hoor! ;) Nou succes weer op school na zo'n vakantietje en ook zeker foto's blijven maken, altijd leuk om te zien!

Grxz.Loes